Strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka), jeśli wyrazisz zgodę na ich wykorzystywanie, zostaną one zapisane w pamięci Twojej przeglądarki. W przypadku braku zgody, niestety nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony. Aby dowiedzieć się, czym są pliki cookies, a także zapoznać się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych, sprawdź naszą Politykę prywatności.
Zapoznałem się z Polityką prywatności, zgadzam się i akceptuję ustawienia
Przychodnia Lekarzy Specjalistów ul. Czerniakowska 131, 00-720 Warszawa
tel. 228410511
Przychodnia Medycyny Pracy ul. Mikkego 4, 00-454 Warszawa,
tel. 226271100
Transport sanitarny ul. Zwierzyniecka 8A, 00-719 Warszawa,
tel. 226272125, tel. 226279511

Lekarz rodzinny

Lekarz rodzinny

Na podstawie umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia oferujemy Państwu Podstawową Opiekę Zdrowotną. W jej zakres wchodzą bezpłatne porady lekarza pierwszego kontaktu (lekarza rodzinnego, internisty).

 

 

Świadczenia w POZ ukierunkowane są na promocję i profilaktykę zdrowotną, zapobieganie, diagnostykę schorzeń, leczenie, zapobieganie lub ograniczanie niepełnosprawności, usprawnianie oraz pielęgnację i edukację zdrowotną.

Lekarz Podstawowej Opieki Zdrowotnej to lekarz rodzinny zwany również lekarzem "pierwszego kontaktu" - wybierany przez osobę ubezpieczoną.

Żeby skorzystać z porad w ramach podstawowej opieki zdrowotnej pacjent lub jego opiekun prawny powinien dokonać wyboru lekarza, pielęgniarki oraz pielęgniarki położnej. W tym celu należy wypełnić formularz, który znajduje się w recepcji naszej Przychodni lub można go pobrać z naszej strony internetowej i przynieść do Przychodni.

Lekarz POZ to lekarz prowadzący podstawowe leczenie i kierujący w razie potrzeby do lekarzy specjalistów.  Lekarz ten zleca badania diagnostyczne, kieruje na konsultacje do lekarzy specjalistów, a także w razie potrzeby wydaje skierowanie do szpitala.

Na wizytę do lekarza rodzinnego można umówić się osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem osoby trzeciej. Pacjenci zapisywani są w zależności od dostępności wolnego terminu,  na konkretny dzień i godzinę.

Na pierwszą wizytę Pacjent musi przynieść ze sobą dowód osobisty, aktualny dokument ubezpieczenia. Również Pacjent powinien dostarczyć kserokopię historii choroby poprzedniej przychodni, wyniki badań i wykaz zażywanych leków, a także jeśli posiada karty informacyjne z pobytu w szpitalu.

Korzyści dla pacjenta:

  • opieka lekarska w miejscu zamieszkania realizowana w godzinach pracy przez lekarza rodzinnego, natomiast poza nimi organizowana wspólnie z innymi świadczeniodawcami,
  • opieka całoroczna,
  • opieka sprawowana przez cały współpracujący ze sobą zespól medyczny,
  • prawo swobodnego wyboru i zmiany lekarza (bezpłatnie raz na 6 miesięcy),
  • świadomość poczucia bezpieczeństwa wynikająca z zaufania jakim darzy się wybranego lekarza,
  • sprawowanie całościowej opieki nad pacjentem, a nie tylko leczenie poszczególnych jednostek chorobowych.

Sposób realizacji zlecenia badań dodatkowych

Sposób realizacji zlecenia badań dodatkowych

Sposób realizacji zlecenia badań dodatkowych, w szczególności

laboratoryjnych lub obrazowych

 

1). Zlecenia (skierowania) na badania laboratoryjne i obrazowe (RTG, USG) z koszyka usług POZ są wystawiane, po przeprowadzeniu konsultacji lekarskiej osobistej lub teleporady, w formie papierowej. 

2). Zlecenia na badania pacjent odbiera u lekarza, pielęgniarki bądź w rejestracji. 

3). Badania laboratoryjne pacjenci mogą wykonać w punkcie pobrań w dniach i godzinach ustalonych. 

4). Wyniki badań lekarz otrzymuje automatycznie w dokumentacji medycznej. Pacjent może otrzymuje kod z laboratorium i może osobiście odczytać lub wydrukować wyniki badań. 

5). Badania RTG Pacjent wykonuje w poradni wskazanej na skierowaniu lub przez personel rejestracji. Zapisy na badanie odbywają się telefonicznie lub osobiście. Wyniki badań RTG pacjent otrzymuje przy wizycie kontrolnej u lekarza zlecającego badanie. 

6). Badanie USG wykonywane są na miejscu w poradni POZ. Pacjentowi wyznacza termin badania personel rejestracji w terminie uzależnionym od trybu skierowania na badanie.  

7). Zlecenie na badanie endoskopowe (gastroskopii, kolonoskopii) wystawiane jest w formie e-skierowania. Gdy lekarz wystawi e-skierowanie Pacjent otrzymasz SMS z 4 cyfrowym kodem z Internetowego Konta Pacjenta (jeśli takie posiada), może otrzymać również wydruk informacyjny z zawartym kodem lub być poinformowany telefonicznie przez lekarza lub personel rejestracji.  

Na badanie można się zapisać telefonicznie lub osobiście podając kod

e-skierowania oraz numer PESEL. 

Instrukcja o sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne

Instrukcja o sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne


 

  1. Pacjent w trakcie wizyty lekarskiej lub teleporady zgłasza osobie uprawnionej (lekarz/pielęgniarka) do wystawienia zlecenia na wyroby medyczne potrzebę otrzymania lub przedłużenia zlecenia na wyroby medyczne.
  2. Jeżeli zlecenie jest wystawione przez osoby uprawnione i potwierdzone przez NFZ elektronicznie w systemie e-ZWM – nie ma konieczności wizyty w NFZ
  3. Jeżeli zlecenie jest wystawione przez osoby uprawnione poza systemem elektronicznym konieczne jest potwierdzenie zlecenia w NFZ z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego lub innych systemów łączności drogą elektroniczną np. skan, email, fax.
  4. Osoba uprawniona drukuje zlecenie lub podaje numer zlecenia telefonicznie lub SMS.
  5. Pacjent udaje się z numerem zlecenia do apteki, sklepu medycznego lub może zamówić wyroby również ze sklepu medycznego internetowego.
  6. Osoba realizująca odnajduje zlecenie w systemie na podstawie numeru zlecenia nadanego przez system NFZ oraz nr PESEL pacjenta (nie są wymagane oryginały zleceń w postaci papierowej do realizacji zamówień)
  7. Po poprawnym dokonaniu realizacji, osoba realizująca drukuje zlecenie.
  8. Zlecenie musi być opatrzone podpisami osoby realizującej i odbierającej.
  9. Pacjent zostawia zlecenie w miejscu realizacji zlecenia.

e-skierowanie

Instrukcja o sposobie realizacji e-skierowania

  1. E-skierowanie to elektroniczny dokument, kierujący pacjenta na leczenie specjalistyczne, badania diagnostyczne lub do szpitala
  2. E-skierowanie wystawia lekarz po przeprowadzonej poradzie/konsultacji medycznej.
  3. E-skierowanie może być wystawiane na następujące rodzaje świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych przez podmioty posiadające umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia na dany rodzaj świadczeń zdrowotnych objętych skierowaniem:
          a) ambulatoryjne świadczenia specjalistyczne;
          b) leczenie szpitalne;
          c) badania diagnostyczne w zakresie tomografii komputerowej (TK), rezonansu magnetycznego (MR), badania endoskopowe przewodu pokarmowego.
  4. Forma otrzymania e-skierowania:
          a) papierowy wydruk e-skierowania z danymi niezbędnymi do rejestracji, jeśli pacjent zgłasza taką potrzebę w trakcie udzielania porady;
          b) elektroniczna w formie 4 cyfrowego kodu, który pacjent otrzymuje w formie SMS na swój telefon lub w formie e-maila na wskazany adres poczty elektronicznej, jeśli pacjent posiada założone Internetowe Konto Pacjenta (IKP) i w ramach tego konta dokonał wyboru sposobu powiadamiania o e-skierowaniu w formie SMS i/lub e-mail.
  5. W celu rejestracji e-skierowania pacjent osobiście lub telefonicznie może przekazać dane dostępowe w podmiocie leczniczym w jeden z następujących sposobów:
         a) okazując otrzymany od lekarza papierowy wydruk e-skierowania;
         b) podając 4 cyfrowy kod dostępowy otrzymany SMS-em i PESEL;
         c) okazując na ekranie telefonu/tabletu otrzymaną na adres poczt elektronicznej (e-mail) informację o wystawionym skierowaniu.
  6. E-skierowanie wymagana jest tylko dla wizyt „pierwszorazowych”. W przypadku kontynuacji leczenia nie jest potrzebne nowe skierowanie.
  7. Lekarz może wystawić e-skierowanie zarówno po uprzednim osobistym zbadaniu pacjenta jak również po wywiadzie z pacjentem za pośrednictwem teleporady.
  8. E-skierowanie nie wskazuje konkretnego podmiotu leczniczego, w którym należy zarejestrować się w celu realizacji skierowania na udzielenie świadczenia zdrowotnego. Pacjent sam decyduje, gdzie chce otrzymać świadczenie.
  9. W przypadku, gdy wystąpi błąd w e-skierowaniu, osoba która je wystawiła może je anulować.
  10. Korzyści dla pacjenta dzięki e-skierowaniu:
          a) nie trzeba osobiście dostarczać skierowania do podmiotu leczniczego w terminie 14 dni – wystarczy rejestrując się telefonicznie podać 4 cyfrowy kod dostępowy i numer PESEL;
          b) nie można zgubić e-skierowania, jest ono zapisane w systemie medycznym i w Internetowym Koncie Pacjenta, przez co zawsze można sprawdzić lub odtworzyć numer kodu e-skierowania;
          c) dzięki e-skierowaniu można śledzić swoją historię leczenia na Internetowym Koncie Pacjenta i w każdym momencie sprawdzić historię e-skierowań;
          d) po dokonaniu pierwszego zapisu, zostanie ono automatycznie przypisane do podmiotu leczniczego i nie będzie można go zarejestrować w innym podmiocie leczniczym.

e-recepta

Instrukcja o sposobie realizacji e-recepty

E-recepta to recepta, którą lekarz lub uprawniona pielęgniarka/położna wystawia w systemie elektronicznym.
1.    Forma otrzymania e-recepty:
     a)    papierowy wydruk e-recepty, jeśli pacjent zgłasza taką potrzebę w trakcie udzielania porady
     b)    elektroniczna w formie 4 cyfrowego kodu, który:
     c)    lekarz lub uprawniona pielęgniarka/położna przekazuje pacjentowi w czasie udzielania porady,
     d)    pacjent otrzymuje w formie SMS na swój telefon lub w formie e-maila na wskazany adres poczty elektronicznej, jeśli pacjent posiada założone Internetowe Konto Pacjenta (IKP) i w ramach tego konta dokonał wyboru sposobu powiadamiania o e-recepcie w formie SMS i/lub e-mail.
2.    Podczas wizyty w aptece, w zależności od wybranej formy otrzymania/powiadamiania o e-recepcie, należy podać farmaceucie:
     a) papierowy wydruk e-recepty otrzymany od lekarza;
     b) 4-cyfrowy kod otrzymany w formie SMS na telefon i PESEL osoby, na którą jest wypisany lek;
     c) e-mail – okazując farmaceucie na ekranie telefonu/tabletu otrzymaną na adres poczty elektronicznej informację o e-recepcie, w tym przypadku nie jest wymagane podawanie numeru PESEL.
3.    Wykup leków z e-recepty:
     a) leki z e-recept można wykupić w różnych aptekach na obszarze całego kraju tzn. można wykupić część leków w jednej aptece, a część w drugiej lub każdy lek w innej aptece posługując się jedynie otrzymanym kodem i numerem PESEL, z zastrzeżeniem w pkt. 2;
     b) wszystkie opakowania tego samego leku muszą być wykupione w tej samej aptece, w której nastąpił zakup pierwszego opakowania.
4.    Ważność recepty:
     a) recepta jest ważna od daty wystawienia:
         -    7 dni na antybiotyk,
         -    120 dni na preparaty immunologiczne,
         -    30 dni na pozostałe leki;
     b) lekarz może na recepcie zaznaczyć: „ data realizacji: od …” (wpisuje datę od której lek może być realizowany) – wówczas termin realizacji e-recepty wynosi 30 dni licząc od wpisanej przez lekarza daty;
     c) w przypadku leków, które przyjmują pacjenci chorzy przewlekle, lekarz zaznacza na recepcie: „data realizacji: do …” (wpisuje datę o rok późniejszą od daty wystawienia e-recepty) – wówczas termin realizacji recepty wynosi 365 dni, z zastrzeżeniem pkt. 4;
     d) e-recepta ważna na 365 dni od daty jej wystawienia musi być zrealizowana na pierwsze opakowanie leku w ciągu 30 dni od daty jej wystawienia, żeby nie utracić części leku; jeśli pierwsza realizacja e-recepty ważnej na 365 dni nastąpi po 30 dniach od dnia jej wystawienia, farmaceuta w aptece pomniejszy ilość leku, proporcjonalnie do liczby dni, które upłynęły od daty wystawienia e-recepty; przy wykupie kolejnych opakowań, bez względu na to kiedy będą wykupowane, nie będą już pomniejszane ilości leku.
5.    Z e-recepty ważnej na 365 dni, jednorazowo można wykupić zapas leków na 180 dni.

Zamów e-receptę

Ułatwiamy proces zamawiania recept dzięki naszej wygodnej usłudze online. Wystarczy wypełnić prosty formularz na naszej stronie internetowej lub skontaktować się telefonicznie, aby złożyć zamówienie na potrzebne leki. Nasz zespół medyczny szybko przetworzy Twoją prośbę, a recepta będzie gotowa do odbioru w przychodni lub wysłana bezpośrednio na adres email. Dzięki temu oszczędzasz czas i masz pewność, że Twoje leczenie przebiega bez zakłóceń. Dbamy o Twoje zdrowie, oferując szybki i bezpieczny sposób na zamówienie recepty.

 

Drogi Pacjencie, 
zamawiania recept przez e-rejestrację lub e-mail prosimy dokonywać 
w dniach i godzinach pracy Przychodni MEDICOR
od poniedziałku do piątku  
od godz. 8:00 do godz. 18:00

 

 

Przychodnia Lekarzy Specjalistów

Lekarz Rodzinny Podstawowej Opieki Zdrowotnej

ul. Czerniakowska 131, 00-720 Warszawa

tel. 22 841 05 11

czerniakowska131@medicor.com.pl

Przychodnia czynna jest w dni powszednie
od poniedziałku do piątku
w godzinach od 8:00 do 18:00

 

 

 

 

Formularz służy do zamawiania recept wyłącznie na leki przyjmowane stale, które były już przepisywane przez lekarza rodzinnego.

 

Pola oznaczone gwiazdką * są wymagane.

Formularz zamawiania e-Recept



 

JEŚLI POSIADAJĄ PAŃSTWO INTERNETOWE KONTO PACJENTA
KOD RECEPTY ZOSTANIE PRZESŁANY AUTOMATYCZNIE WIADOMOŚCIĄ SMS
PO JEJ WYSTAWIENIU