Na podstawie umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia oferujemy Państwu Podstawową Opiekę Zdrowotną. W jej zakres wchodzą bezpłatne porady lekarza pierwszego kontaktu (lekarza rodzinnego, internisty).
Świadczenia w POZ ukierunkowane są na promocję i profilaktykę zdrowotną, zapobieganie, diagnostykę schorzeń, leczenie, zapobieganie lub ograniczanie niepełnosprawności, usprawnianie oraz pielęgnację i edukację zdrowotną.
Lekarz Podstawowej Opieki Zdrowotnej to lekarz rodzinny zwany również lekarzem "pierwszego kontaktu" - wybierany przez osobę ubezpieczoną.
Żeby skorzystać z porad w ramach podstawowej opieki zdrowotnej pacjent lub jego opiekun prawny powinien dokonać wyboru lekarza, pielęgniarki oraz pielęgniarki położnej. W tym celu należy wypełnić formularz, który znajduje się w recepcji naszej Przychodni lub można go pobrać z naszej strony internetowej i przynieść do Przychodni.
Lekarz POZ to lekarz prowadzący podstawowe leczenie i kierujący w razie potrzeby do lekarzy specjalistów. Lekarz ten zleca badania diagnostyczne, kieruje na konsultacje do lekarzy specjalistów, a także w razie potrzeby wydaje skierowanie do szpitala.
Na wizytę do lekarza rodzinnego można umówić się osobiście, telefonicznie lub za pośrednictwem osoby trzeciej. Pacjenci zapisywani są w zależności od dostępności wolnego terminu, na konkretny dzień i godzinę.
Na pierwszą wizytę Pacjent musi przynieść ze sobą dowód osobisty, aktualny dokument ubezpieczenia. Również Pacjent powinien dostarczyć kserokopię historii choroby poprzedniej przychodni, wyniki badań i wykaz zażywanych leków, a także jeśli posiada karty informacyjne z pobytu w szpitalu.
Korzyści dla pacjenta:
Sposób realizacji zlecenia badań dodatkowych
Sposób realizacji zlecenia badań dodatkowych, w szczególności
laboratoryjnych lub obrazowych
1). Zlecenia (skierowania) na badania laboratoryjne i obrazowe (RTG, USG) z koszyka usług POZ są wystawiane, po przeprowadzeniu konsultacji lekarskiej osobistej lub teleporady, w formie papierowej.
2). Zlecenia na badania pacjent odbiera u lekarza, pielęgniarki bądź w rejestracji.
3). Badania laboratoryjne pacjenci mogą wykonać w punkcie pobrań w dniach i godzinach ustalonych.
4). Wyniki badań lekarz otrzymuje automatycznie w dokumentacji medycznej. Pacjent może otrzymuje kod z laboratorium i może osobiście odczytać lub wydrukować wyniki badań.
5). Badania RTG Pacjent wykonuje w poradni wskazanej na skierowaniu lub przez personel rejestracji. Zapisy na badanie odbywają się telefonicznie lub osobiście. Wyniki badań RTG pacjent otrzymuje przy wizycie kontrolnej u lekarza zlecającego badanie.
6). Badanie USG wykonywane są na miejscu w poradni POZ. Pacjentowi wyznacza termin badania personel rejestracji w terminie uzależnionym od trybu skierowania na badanie.
7). Zlecenie na badanie endoskopowe (gastroskopii, kolonoskopii) wystawiane jest w formie e-skierowania. Gdy lekarz wystawi e-skierowanie Pacjent otrzymasz SMS z 4 cyfrowym kodem z Internetowego Konta Pacjenta (jeśli takie posiada), może otrzymać również wydruk informacyjny z zawartym kodem lub być poinformowany telefonicznie przez lekarza lub personel rejestracji.
Na badanie można się zapisać telefonicznie lub osobiście podając kod
e-skierowania oraz numer PESEL.
Instrukcja o sposobie realizacji e-zlecenia na wyroby medyczne
Instrukcja o sposobie realizacji e-skierowania
Instrukcja o sposobie realizacji e-recepty
E-recepta to recepta, którą lekarz lub uprawniona pielęgniarka/położna wystawia w systemie elektronicznym.
1. Forma otrzymania e-recepty:
a) papierowy wydruk e-recepty, jeśli pacjent zgłasza taką potrzebę w trakcie udzielania porady
b) elektroniczna w formie 4 cyfrowego kodu, który:
c) lekarz lub uprawniona pielęgniarka/położna przekazuje pacjentowi w czasie udzielania porady,
d) pacjent otrzymuje w formie SMS na swój telefon lub w formie e-maila na wskazany adres poczty elektronicznej, jeśli pacjent posiada założone Internetowe Konto Pacjenta (IKP) i w ramach tego konta dokonał wyboru sposobu powiadamiania o e-recepcie w formie SMS i/lub e-mail.
2. Podczas wizyty w aptece, w zależności od wybranej formy otrzymania/powiadamiania o e-recepcie, należy podać farmaceucie:
a) papierowy wydruk e-recepty otrzymany od lekarza;
b) 4-cyfrowy kod otrzymany w formie SMS na telefon i PESEL osoby, na którą jest wypisany lek;
c) e-mail – okazując farmaceucie na ekranie telefonu/tabletu otrzymaną na adres poczty elektronicznej informację o e-recepcie, w tym przypadku nie jest wymagane podawanie numeru PESEL.
3. Wykup leków z e-recepty:
a) leki z e-recept można wykupić w różnych aptekach na obszarze całego kraju tzn. można wykupić część leków w jednej aptece, a część w drugiej lub każdy lek w innej aptece posługując się jedynie otrzymanym kodem i numerem PESEL, z zastrzeżeniem w pkt. 2;
b) wszystkie opakowania tego samego leku muszą być wykupione w tej samej aptece, w której nastąpił zakup pierwszego opakowania.
4. Ważność recepty:
a) recepta jest ważna od daty wystawienia:
- 7 dni na antybiotyk,
- 120 dni na preparaty immunologiczne,
- 30 dni na pozostałe leki;
b) lekarz może na recepcie zaznaczyć: „ data realizacji: od …” (wpisuje datę od której lek może być realizowany) – wówczas termin realizacji e-recepty wynosi 30 dni licząc od wpisanej przez lekarza daty;
c) w przypadku leków, które przyjmują pacjenci chorzy przewlekle, lekarz zaznacza na recepcie: „data realizacji: do …” (wpisuje datę o rok późniejszą od daty wystawienia e-recepty) – wówczas termin realizacji recepty wynosi 365 dni, z zastrzeżeniem pkt. 4;
d) e-recepta ważna na 365 dni od daty jej wystawienia musi być zrealizowana na pierwsze opakowanie leku w ciągu 30 dni od daty jej wystawienia, żeby nie utracić części leku; jeśli pierwsza realizacja e-recepty ważnej na 365 dni nastąpi po 30 dniach od dnia jej wystawienia, farmaceuta w aptece pomniejszy ilość leku, proporcjonalnie do liczby dni, które upłynęły od daty wystawienia e-recepty; przy wykupie kolejnych opakowań, bez względu na to kiedy będą wykupowane, nie będą już pomniejszane ilości leku.
5. Z e-recepty ważnej na 365 dni, jednorazowo można wykupić zapas leków na 180 dni.
Ułatwiamy proces zamawiania recept dzięki naszej wygodnej usłudze online. Wystarczy wypełnić prosty formularz na naszej stronie internetowej lub skontaktować się telefonicznie, aby złożyć zamówienie na potrzebne leki. Nasz zespół medyczny szybko przetworzy Twoją prośbę, a recepta będzie gotowa do odbioru w przychodni lub wysłana bezpośrednio na adres email. Dzięki temu oszczędzasz czas i masz pewność, że Twoje leczenie przebiega bez zakłóceń. Dbamy o Twoje zdrowie, oferując szybki i bezpieczny sposób na zamówienie recepty.
Drogi Pacjencie,
zamawiania recept przez e-rejestrację lub e-mail prosimy dokonywać
w dniach i godzinach pracy Przychodni MEDICOR
od poniedziałku do piątku
od godz. 8:00 do godz. 18:00
Przychodnia Lekarzy SpecjalistówLekarz Rodzinny Podstawowej Opieki Zdrowotnej ul. Czerniakowska 131, 00-720 Warszawatel. 22 841 05 11czerniakowska131@medicor.com.plPrzychodnia czynna jest w dni powszednie |
Pola oznaczone gwiazdką * są wymagane.
JEŚLI POSIADAJĄ PAŃSTWO INTERNETOWE KONTO PACJENTA
KOD RECEPTY ZOSTANIE PRZESŁANY AUTOMATYCZNIE WIADOMOŚCIĄ SMS
PO JEJ WYSTAWIENIU